מרן הגראי"ל: "אסור לגנוב את האפיקומן בלי רשות האב"

והוסיף בהארה, ''ישנם מקומות שלא נכנס שם כזית חמץ, אבל "היצר הרע" מצליח להיכנס לכל מקום. ואף אם מבערים את החמץ אבל את היצר הרע קשה מאד לבער...''
שלמה בן יוסף 1 Comment on מרן הגראי"ל: "אסור לגנוב את האפיקומן בלי רשות האב"

מה יש לשתות בארבע כוסות והאם נשים ישתו יין? • מי שנגמר לו החמץ לפני השריפה האם הפסיד מצווה? • למה יש לחזור על מה שנתנה שוב אחרי ששאלו הילדים? • ומה ענה לשאלה האם צריך לבדוק פירורים פחות מכזית

צילום: בעריש פילמר
והוסיף בהארה, ''ישנם מקומות שלא נכנס שם כזית חמץ, אבל "היצר הרע" מצליח להיכנס לכל מקום. ואף אם מבערים את החמץ אבל את היצר הרע קשה מאד לבער...''
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעלון פרי חיים לפסח אותו מוציא תלמידו של מרן הגראי"ל שטיינמן הובאו פניני הלכה ומנהג ממרן שליט"א בתוספת נגיעות אקטואליות.

וכך הוא מביא את דברי הגראי"ל שאסור לגנוב את האפיקומן בלי רשות האב, דיש ראשונים דגונב ע"מ למיקט הוא גם אם חושב להחזיר אח"כ. אך יכול האב לומר שנותן רשות לקחת, ואז אי"ז גניבה.

ומה לשתות לארבעה כוסות? לכתחילה יש לשתות יין בארבע כוסות, וגם יין דל כהל משמח הוא. אמנם נשים לא ישתו יין, כמבואר בגמ', אלא ישתו דוקא מיץ ענבים. וכן יש להקל לקטנים ונערים לשתות מיץ ענבים.

עוד הוא מביא ש"אין צריך להשתדל שיהי' לו חמץ לשרוף, ואם גמר את כל החמץ קודם י"ד, לא הפסיד מצוה". ועוד פרפרת מרבינו: "מן הדין אין צריך לחזור ולומר מה נשתנה, אחרי ששאלו הבנים, אך ראוי לחזור ולומר, היות ובדרך כלל הילדים מחסירים כמה מלים.

כשנשאל מרן ע"י ר' יוסף פוגל האם צריך לבדוק פירורים פחות מכזית, ענהו "וכי אתה יודע בבירור שאין שם כזית?" והוסיף בהארה, "ישנם מקומות שלא נכנס שם כזית חמץ, אבל "היצר הרע" מצליח להיכנס לכל מקום. ואף אם מבערים את החמץ אבל את היצר הרע קשה מאד לבער…"



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אם כבר תגיד תדלג על האפיקומן … זאת מצווה זה לא דווקא על כיבוד אב ואם